søndag 4. januar 2015

Sørsåssjøen 04.01.15

bestemte meg for og trene myska i dag blandet opp litt for før jeg reiste ca 100 gr 3000 bremes med ca 300 gr mvde super crack bream og farget dette savart. startet med og gå ut dit vi hadde ei rute i fjor og foret opp 5 hull i en sirkel la i en liten feeder med for i hvert hull med noen pinkies i, gikk så 40 meter utenfor foret og prøvde litt på abboren borret vel 10 hull før det smallt på en fin fisk ca 200 gr etterfulgt av noen 150 grammere, borret 10 meter lenger ut og smalt på en ny fisk ca 300 gr og nedigjen og en ny fisk som var ganske stor varpet den 4 runder og kjente att jeg måtte slippe ut igjen og selfølgelig fikk jeg trassel på varpestikka så sena røyk før jeg fikk skrudd opp spolen :( tipper fisk på ca kiloen satte på en ny myska og ned igjen bang fikk da en på 585 gram som tok på nedsenk ca 1 meter fra bunn, ned igjen og ny fisk på nedsenk denne på ca 300 gr så ble det døtt borret en del i det området og fikk en del fisker på 100-200 gr det hadde da gått 2 timer så gikk ut til for hullene for og teste de, satte på en liten svart myska med 2 fjærmygg fikk første morten på nedsenk ca 80-90 gr mort fikk 12 morter på den størelsen, før det ble dødt, borret på litt igjen etter abboren fikk noen her og der men begynte og bli veldig oppborret da kalfoss var med og en som heter tor emil og ei som heter Frøydis, prøvede for hullene noen ganger til og fikk noen morter men de var ikke helt i støtet i dag endete på 19 mort og 38 abbor mye fin matfisk så blir sprøstekt abbor til kvelds og frokost i morgen :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar