søndag 6. desember 2015

Trysil Helg 05/06.12.15

Landsjøen

Startet som vanlig på faste plassen som jeg har fisket de 4 siste årene, var spent på om det var no fisk her nå og siden jeg har to 5 plasser en 3 plass og en 1 plass på denne plassen, det startet en del folk litt lenger sør for meg og var bare 3 stk innafor 50 meter der jeg begynte, startet med myska en 4mm kopper matt, som har gitt fisk før, de 3 første hullene kjente jeg ingen ting, borret meg utover mot ei grunne og på toppen av grunna i 4 hullet tok fisken med en gang jeg loddet dypet og løftet myskan fra bunnen en  hg + fisk og fikk vel 9 stk i det hullet, bra start, ca 1.5 kilo, nytt hull og pang en 5 hg fisk, etterfulgt av 5 stk hg+ fisker,og bang igjen en ny 5 hg fisk, ødegård kom etter hvert ut på grunna mens jeg satt og dro, det dabbet litt av da han borret, enda det var 20 meter + unna der jeg satt, men tok seg opp igjen da det ble rolig på isen, da hullet døde ut sto det 43 stk på telleren og kl var da 10:25, altså ca 5 kilo på de 2 hulla rå sjø altså :), borret på videre på grunna der og plukket en og annen fisk men var tregt nå siden flere hadde kommet og begynt og borre, traff noen hull til med 4-5 fisk i men ikke i nærheten av det jeg fikk i starten, prøvde og gamle hull men fikk ingen ting, så måtte borre mellom gamle hull fikk bare strø fisker siste 2 timene og klarte 85 stk som veide 10124 gr som gir et snitt på 119 gr, og det holdt til 2 Plass. Grattis til Remi fra pimpel Sør med total seier, han hadde 10.3 kilo.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar