tirsdag 20. november 2012

18.11 og nytt lite tjern





jeg og rolf magnus avtalte og reise til ett lite tjern han visste om der han har tatt en del fisk, vi skulle egentlig reise kl 09:00 men jeg fikk en tlf om att jeg måtte være med og vaske slakteriet vi har brukt i elgjakta så måtte utsette turen noen timer så vi var vel fremme kl 13:00. tåka lå tjukt da vi gikk ned til isen, da vi kom frem så isen dårlig ut og det var ekstremt mye vann i tjernet etter alt regnet som har vært, vi gikk igjennom isen inne ved land så vi gikk rundt på andre siden og der var det noe bedere pluss att været klarnet opp, rolf magnus gikk rett utpå mens jeg som ikke er så lett som ei fjør måtte klatre ut på ei bjørkeraie, men vi kom utpå :) vi boret hvert våres hull rett utenfor der vi kom utpå, jeg kjørte tafs en Jylhä 42mm og fikk 2 på rappen :)70 gr fisker og det var stort til og være der mente rolf magnus, gjorde noen hull til og tok noen fisker. rolf magnus kjørte som vanlig pimpel og fikk noen fisker, han gikk og borret mens jeg satt igjen siden isen var litt dårlig bettet avtok og jeg gikk over til gammelhullsfiske med myskaen en 3mm gul og fikk noen fisker her og der gikk etter hvert etter rolf magnus og fisket de gamle hulla hans og der sto det fisk vi gikk over på andre siden og boret noen hull der, jeg fikk ingen men rolf magnus fikk ett par, jeg gikk etterhvert tilbake dit vi startet, jeg brukte tafs igjen og traff ett grom hull den dagen hvetfal ca 8 fisk i ett hull da var kl 15:00 og vi ga oss etter det jeg endte opp med 35 fisk og rolf magnus 30 fisk.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar